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デジタルクリエイティビティ

村上 知紀 / Tomonori Murakami
ソリューション本部 ディレクター

Vol. 03 企業の物語から、ユーザーの物語へ。

13.
行動インサイトは、ユーザーが心の奥底で持つ、何をしたいという目的関数とも言えるし、根本欲求と言ってもいいでしょう。そうした行動インサイト=目的関数=欲求を満たす場やツールやリソースを提供するというアプローチを取るのが、デジタルキャンペーンなのです。
14.
デジタルキャンペーンは、クリエイティブ表現よりも、ユーザー体験を通してブランド価値を伝える。すなわちユーザーにどのような体験を提供するかを考えて、その体験を通してブランド価値を伝える、というアプローチをとります。デジタルプラットフォームにおいて、そして、それを活用したデジタルキャンペーンにおいて、クリエイティブ表現は、ユーザー体験の一要素であり、提供するユーザー体験のはっきりと下位に位置します。
15.
デジタルキャンペーンが得意とするのは、企業が物語を語ることよりも、ユーザーにとっての場やツールやリソースを提供することによってユーザー自身が物語を生きるようにすることです。ユーザー自身が物語を生きる過程で、ブランドを知ったり、理解したり、好きになったりする、ほしくなったりする。ユーザー自身が物語を生きる中で、企業が語る物語に出会うこともあるでしょうが、それもユーザー自身が物語という観点から見ると、一つの要素にすぎません。
16.
デジタルキャンペーンでも、ブランド価値を伝えるためのクリエイティブ表現は必要なのでクリエイティブ・シンキングはもちろん大事ですが、それが根底に流れている一番重要な考え方ではありません。デジタルキャンペーンを貫く考え方はシナリオ・シンキングです。ユーザー視点に立ってそのユーザーがどのように行動するのか仮説を立てて、検証・修正するという考え方になります。
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DIGITAL CREATIVITY

Tomonori Murakami
Director, Frontage Solutions Headquarters

Vol. 03 Corporate storytelling becomes user storytelling

13.
Consumer insight refers to the deep psychological motivations that drive consumers, what they want to do and their basic desires. Our approach in a digital campaign must be to provide users with the space, the tools and the resources to help them satisfy these desires and achieve their goals.
14.
Digital campaigns convey brand value through user experience, far more than through creativity of presentation. So our approach must be to focus on providing user experiences that best convey brand value. For digital platforms and digital campaigns, creative expression is just one factor in the user experience, and it is one of the less important factors.
15.
Rather than tell the client’s story, what a digital campaign does is to provide the space, the tools and the resources for each user to create their own story. In the process of composing their story, the user comes to know and understand the brand, to appreciate it and then to desire it. Doing this, they will of course be influenced by the client’s story, but if we focus on the user as storyteller then the corporate story will always be just one, lesser element of the whole.
16.
Creative thinking and expression are naturally still essential for conveying brand value in digital campaigns, but they are no longer the core. What drives the design of a digital campaign is scenario thinking – we set up a hypothesis of how the user will behave, test it and modify our approach according to the findings.

デジタルクリエイティビティ
Digital Creativity

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