• Ja
  • En

デジタルクリエイティビティ

村上 知紀 / Tomonori Murakami
ソリューション本部 ディレクター

Vol. 05 問題の把握から、プロジェクトの目的作成について

22.
ある国におけるシェアが5%下がっているのか?ソーシャルメディア上でのポジティブな言及が減っているのか?競合とのシェアの開きが10%を超えたのか?販売実数が去年と比較して20%も落ちているのか?定点調査でブランドイメージのポイントが10ポイント下がっていたのか? 持っているスポンサーシップを生かしきれていないのか?この年末商戦が一気に独走する唯一のチャンスなのか? こうした企業や製品やサービスといったブランドが直面している現象を把握することが、まずはスタート地点になります。
23.
デジタルプラットフォーミングというのは、デジタルプラットフォームの構築や運用のことを指す筆者の造語です。例えば、WebサイトやWebアプリケーション、ネイティブアプリケーションなどの自社メディアの構築、リニューアル、再編、運用、改善。そして、ソーシャルメディアを活用したユーザーとの関係づくり、CRM(カスタマーリレーションシップマネジメント)、ソーシャルモニタリングなどがあてはまります。基本的には、中長期的な観点で、ユーザーとの関係づくりを大目的として実施されます。
24.
残念なことに、こうしたプロジェクトの目的は、大抵はプロジェクトの中で忘れ去られてしまうのが常なので、いつでも常に意識しているためにはキーワード化したり1文にすることで記憶にとどめやすいような工夫をしたり、プロジェクトのリーダーが常に言葉にしてリマインドをかける必要があります。プロジェクトとは、プロジェクトの目的を満たすために実施するのであって、この目的からはずれたことは全て排除しなくてはなりません。
  • Ja
  • En

DIGITAL CREATIVITY

Tomonori Murakami
Director, Frontage Solutions Headquarters

Vol. 05 Understand Issues, then Create Objectives

22.
Market share in a country down 5%? Positive mentions in social media falling? Rival brand has opened a 10% lead over you in market share? Sales down 20% from last year? Survey shows brand image has fallen 10 points? Failing to fully leverage current sponsorship? Has this year-end sales campaign suddenly become your last chance? Our starting point must be to grasp what issues are confronting a brand, whether it’s corporate, product or service.
23.
“Digital platforming” is a term I coined to describe the construction and operation of a digital platform. This can include, for example, the construction, renewal, reorganization, operation or improvement of in-house media such as web sites, web applications, or native applications. It also includes building relations with users through social media, customer relations management, and social media monitoring. Essentially, our main objective here is to create relationships with users, taking the medium term view.
24.
Unfortunately, such project objectives are all too often forgotten and left behind as a project proceeds. In order to keep them present in everyone’s minds, team leaders should create easily memorable key words or phrases that will constantly remind the team of their objectives. The point of any project is to fulfill its objectives, and everything not focused on these objectives should be eliminated.

デジタルクリエイティビティ
Digital Creativity

Back To Top

FRONTAGE

株式会社 フロンテッジ

〒105-0003

東京都港区西新橋1-18-17 明産西新橋ビル

Google Maps Download PDF

T. 03-3596-0300
F. 03-3596-0359

FRONTAGE INC.

Meisan Nishi-Shimbashi Bldg,
1-18-17, Nishi-Shimbashi, Minato-ku, Tokyo
Japan 105-0003

T. +81 3-3596-0300
F. +81 3-3596-0359