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デジタルクリエイティビティ

村上 知紀 / Tomonori Murakami
ソリューション本部 ディレクター

Vol. 08 信頼する人の行動が、ブランドに対する印象や行動に与える影響。

32.
デジタルプラットフォームは、1人1人のユーザーが自由に意見を表明することができる場です。そうした意見は、それ単体として、ユーザー同士の信頼関係の中で意味のある情報として機能しますし、集積されて、整理されて、他のユーザーにとって意味のある情報にもなります。更には、その中から、他のユーザーが意味のある情報を発見することもできます。
33.
10億回以上閲覧されたYoutubeのビデオは、実際に10億回の視聴体験があったためにそのような数字になっています。レピュテーション(評判)も、誰かの感想が広く広まったものです。なにかを共有する行為も、基本的には、その人がいいと思ったから他の人に知らせるのです。つまり、実績の数字やレピュテーション、そして信頼する人からの共有も、そのブランドに対する印象や行動を変化させるのです。
34.
ユーザーのブランド体験が、デジタルプラットフォーム上で、レビュー、レコメンデーション、数字、評判、共有、など生み出し、集積され、整理され、拡散します。更に、そうした情報に触れた他のユーザーのブランド体験を生み出します。こうしたユーザーのブランド体験を起点とするサイクルが、ブランド価値の広がりに大きな影響を与えます。
35.
広告クリエイティブは、このユーザー体験の中では、観光地の一つ一つの景観のようなものです。その一つ一つの景観ももちろん重要ですが、それだけでは不十分です。そうではなく、トータルのユーザー体験をどのように演出するのか、最終的に何を持って帰ってもらうのかを考えて、それに合った景観を持つ観光地を選んでいく必要があります。
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DIGITAL CREATIVITY

Tomonori Murakami
Director, Frontage Solutions Headquarters

Vol. 08 The behavior of people we trust influences our behavior and brand impressions.

32.
A digital platform is a place for users to freely express their individual opinions and views. Each such comment functions on its own as meaningful information in a relationship of mutual trust between two users, and when accumulated and organized, also provides information that is meaningful for many users. And at the next level, another set of users can discover in this organized information other information that has meaning for them.
33.
A Youtube video with over one million views: the importance of this number for us is that it means over a million viewer experiences have been generated. Acquiring online reputation also helps more widely spread a person’s impressions and thoughts. And then the act of sharing something is also, in essence, informing your recipient that you trust and value the original creator of the content. Number of views, reputation, sharing by a trusted person – all these can change our behavior and impressions of a brand.
34.
A user’s brand experience on a digital platform covers reviews, recommendations, visit numbers, reputation, shares, etc. This information, accumulated, organized and spread to other users, becomes the source of their brand experiences. This cycle, originating in user brand experiences, can have a significant influence on the expansion of brand value.
35.
Within this user experience, an advertising creative’s role can be compared to a single view of a sightseeing spot in a tourist area. Each single view of the landscape is meaningful for the tourist, but it is not sufficient. We need to think about how to direct the total user experience, to select a “sightseeing spot” with all the views we want the user to finally take with them when they leave.

デジタルクリエイティビティ
Digital Creativity

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