ENVIRONMENTAL POLICY

環境への取り組みについて

21世紀は、様々な環境問題が顕在化し、地球規模の大きな広がりを見せ、次世代までにも大きな影響を及ぼす問題となってきており、環境保全活動における企業の役割がますます重視されてきております。
そうした時流の中で、株式会社フロンテッジは、環境保全が重要な経営課題であることを認識し、2001年2月に環境マネジメントシステムの国際規格であるISO14001の認証を取得し、全社を挙げて環境保全活動に取り組んでおります。
つきましては、弊社の環境方針より、環境への取り組み姿勢をご理解のうえ、ご支援とご協力を賜りますようお願い申し上げます。

ENVIRONMENTAL POLICY

The range of environmental problems such as climate change that are becoming increasingly apparent on a global scale will have a significant impact on the next generation. In this context, growing importance is being placed on the role of corporations in promoting environmental conservation activities in the 21st century. In keeping with the times, FRONTAGE recognizes that being pro-actively involved in environmental conservation is both an important business challenge and an obligation. As early as February 2001, we received ISO 14001 certification, the international accreditation recognizing implementation of an environmental management system. We are continually working on corporate initiatives to conserve the environment. Your understanding and any contribution you can make to our environment policy and initiatives to preserve the environment are deeply appreciated.

環境方針

制定:2002年4月1日
改定:2013年4月1日

基本理念

株式会社フロンテッジは、「ソニーグループ環境ビジョン」を踏まえ、地球環境の保全が人類共通の最重要課題の一つであることを認識し、ソニーグループの一員として企業活動のあらゆる面で環境の保全に配慮して行動します。

基本方針

1.
事業活動が環境に与える影響を的確に捉え、環境目的・目標を定め、内部環境監査を実施し、定期的に見直しを行い、環境マネジメントシステムの継続的改善を図るとともに、汚染の予防に努めます。
2.
環境関連法規制、条例及び受け入れを決めたその他の要求事項を順守します。
3.
環境保全活動を推進するため、全社員が活動できる環境推進組織を整備します。
4.
環境保全及び環境啓発に係わる広告企画・提案に取り組みます。
5.
空調、OA機器、照明等のエネルギー削減、レスペーパーの推進による省資源化、廃棄物の適切な分別・管理によるリサイクル化を推進します。
6.
環境に配慮した製品及びサービスの調達に努めます。
7.
環境教育を実施し、環境保全に関する全社員の意識向上を図ります。
8.
この環境方針は、当社の業務に関わるすべての人に周知するとともに、社外に公開します。

株式会社 フロンテッジ
代表取締役社長
岡田 徹

ENVIRONMENTAL POLICY

Enacted: April 1, 2002
Revised: April 1, 2013

Vision

Based on the "Sony Group Environment Vision", FRONTAGE recognizes the importance of preserving the natural environment as the most important common challenge facing the human race. FRONTAGE, as a member company of Sony Group, is committed to achieving this goal in all aspects of its business activities.

Basic Policy

1.
Continuously improve the environmental management system to prevent contamination of the environment by precisely understanding the effect our business activities may have on the environment, set in place environmental initiatives and targets, conduct internal environmental audits, and review regularly.
2.
Comply with laws and requirements relating to the environment.
3.
Raise employee awareness of environmental issues by setting up an environment enhancement organization, to encourage employees to translate environmental awareness into actions and results.
4.
Work on designs and propose advertisements on environment preservation and enlightenment.
5.
Engage in conserving energy by adjusting air conditioning, office automation equipment, lighting etc.; conserve natural resources by promoting the reduction in the use paper, and building recycling systems for collecting and reusing post-use (end-of-life) products.
6.
Apply "green procurement" to help reduce the environmental impact of products and services used.
7.
Raise employee awareness of environmental issues through a continuing program of employee environmental education.
8.
This environment policy has been announced to all parties concerned who have business dealings with FRONTAGE INC., and released both inside and outside the company.

Toru Okada
President & Representative Director
FRONTAGE INC.

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