Prev
Next
"Emotional Engineering" TVCM

/

"Emotional Engineering" Paper Ad1

/

"Emotional Engineering" Paper Ad2

/

"Emotional Engineering" Paper Ad3

/

TITLE

"Emotional Engineering"

CASE

このキャンペーンはBMWが、プロダクトとして生み出されるまでの技術者の高い理想と、それを裏付ける哲学などのエモーションと、そのプロダクツが人の心に生み出す卓越した感情を描きながら品質を伝えていくものである。
TVCMでは、技術者の独白的なナレーションを使うことにより、思い入れや理想を訴える感情を描き、グラフィックでは、わざと商品写真にはありえないアングルをつかい運転者側の内面の感情を表現した。この接触で興味を持たせ、ウェブサイトに引きつける。そこにたくさんの答えを用意した。しかしそれは機能・機構の説明だけでなく、ドイツの本社研究室にいる技術者やデザイナーを取材し、彼らのプロダクトへ対する感情を語ってもらった。このように、キャンペーンの名前通り、エモーションがエモーションをつくりあげていく様を描いていった。

CASE

To reinforce the BMW brand’s image for quality engineering and create a wider awareness of the qualities that make each BMW car so special, we created a multimedia campaign around the theme "Emotional Engineering."
To show how one emotion leads to another, the TV commercials tap into the thoughts and feelings of a BMW engineer with the audio track expressing his ideals, philosophy and passion for engineering, while the visuals shows a driver’s inner feelings through product shots taken from unusual camera angles. The print ads were designed to intrigue readers with an introduction to "Emotional Engineering" and drive traffic to the website, which featured in-depth resources including explanations of the construction and functionality of different models, together with interviews with engineers and designers at BMW AG in which they talk about their passion and commitment towards their products.

CREDIT

CD : 篠田 徹
AD : 藤森 潤司
CW : 中村 浩三
WD/WP : 南 浩一

CREDIT

CD : Toru Shinoda
AD : Junji Fujimori
CW : Kozo Nakamura
WD/WP : Koichi Minami

CLIENT

BMW Japan Corp.

YEAR

2006

AWARD

London International Advertising Award Finalist
Nikkei Advertising Awards

TAG

AWARD , GRAPHIC , TVCM , WEB

WORK

View All WORK

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

01s

Sony Corporation

Sony Stories

hoshinoya_s

RecoChoku CO., LTD.

レコチョク コーポレートサイト

rekochoku_s

Back To Top