Prev
Next
BMW 1 Series "Have you seen it?"

/

BMW 1 Series "Have you seen it?" Magazine Ad1

/

BMW 1 Series "Have you seen it?" Magazine Ad2

/

BMW 1 Series "Have you seen it?" Magazine Web

/

TITLE

BMW 1 Series "Have you seen it?"

CASE

BMWの主力車種の一つである1シリーズのターゲットは、「自分のクルマは単に移動の手段や社会的ステータスを表現するためのものではなく、自分自身の個性を表現するためのツール」という特長がある。
その「自分らしさを表現したい」というニーズを喚起できるような、彼らの個性やライフスタイルに受け入れられるコミュニケーションを開発することが重要だと考え、BMW 1シリーズのマイナーチェンジに際し、サスペンスタッチのウェブムービー"Have You Seen It?"をメインコンテンツとしたインテグレーテッドキャンペーンを実施した。

CASE

Buyers of the BMW 1 Series, a key BMW entry-level model, see their cars as "an expression of their personalities" rather than as a tool for getting from A to B, or a statement of social status.
So we developed a campaign that would reflect their personalities and lifestyles by appealing to their 'desire to express their individuality.' For the launch of a minor change to the BMW 1 Series, we created an integrated campaign based around a made-for-the-web suspense movie that poses the question,"Have You Seen It?"

CREDIT

ECD : 田中 英生
WD : 藤野 祐加
AE : 一條 貴史
AE : 田熊 健

CREDIT

ECD : Hideo Tanaka
WD : Yuka Fujino
AE : Takashi Ichijo
AE : Ken Taguma

CLIENT

BMW Japan Corp.

YEAR

2007

AWARD

11th Japan Media Arts Festival, Entertainment Division, Excellence Prize

TAG

AWARD , GRAPHIC , TVCM , WEB

WORK

View All WORK

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

01s

Sony Corporation

Sony Stories

hoshinoya_s

RecoChoku CO., LTD.

レコチョク コーポレートサイト

rekochoku_s

Back To Top