Prev
Next
BRAVIA® "Lady in the water" TVCM

/

BRAVIA® "Lady in the water" Graphic1

/

BRAVIA® "Lady in the water" Graphic2

/

TITLE

BRAVIA® "Lady in the water"

CASE

まるで一枚板のような黒一色のBRAVIA®。
それはまさに、「MONOLITHIC」。
これを、どう伝えるか。
私たちの企画は、ここから始まった。
しかも、オンエアは、日本ではなく、アジア各国。
だから、グローバルな広告展開を意識して、ビジュアルコミュニケーションにこだわった。
数十、数百の企画の中から採用したのは、水中撮影による斬新な映像。
BRAVIA®が描き出す、黒と赤の幻想的な世界を駆使しながら、スイッチをONにしたときの画質の美しさと、OFFにしたときの存在感の美しさ、その2つの美しさの両立をシンボリックに伝えた。
タグラインは、"Innovate Your Senses" 。
「MONOLITHIC DESIGN」という製品コンセプトは、きっと世界中の人たちの五感を革新してくれるはずだ。

CASE

BRAVIA®, all black, like a dark board. In other words, MONOLITHIC. How to convey this? Our project started from this point. In addition, the TV ad was to be made for broadcast in other Asian countries, not in Japan. Keeping in mind the range of markets, we put the focus on visual communication.
From hundreds of ideas, we created an innovative TV ad shot underwater. The balance of beauty was communicated symbolically. By depicting an illusionary world of red and black, we conveyed the beautiful image-quality of the TV when it is on and the beautiful design when it is off.
The tagline: Innovate Your Senses. We believed that the concept of MONOLITHIC DESIGN would stir the five senses of people around the world.

CREDIT

ECD : 田中 英生
CD : 篠田 徹
AD : 藤森 潤司
AD : 市田 誠仁
CW : 鎌谷 友大
CW : 中村 浩三
AE : 丸木 理恵

CREDIT

ECD : Hideo Tanaka
CD : Toru Shinoda
AD : Junji Fujimori
AD : Masahito Ichida
CW : Tomohiro Kamaya
CW : Kozo Nakamura
AE : Rie Maruki

CLIENT

Sony Electronics Asia Pacific Pte Ltd.

YEAR

2010

AWARD

5th Japan IAA Best Advertising Award / Grand Prix

TAG

AWARD , TVCM

WORK

View All WORK

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

01s

Sony Corporation

Sony Stories

hoshinoya_s

RecoChoku CO., LTD.

レコチョク コーポレートサイト

rekochoku_s

Back To Top