Prev
Next
nav-u® presents TOKYO ZOO PROJECT. Video

/

nav-u® presents TOKYO ZOO PROJECT. Capture1

/

nav-u® presents TOKYO ZOO PROJECT. Capture2

/

nav-u® presents TOKYO ZOO PROJECT. Capture3

/

TITLE

nav-u® presents TOKYO ZOO PROJECT.

CASE

ソニーのカーナビ、nav-u®は車以外にも徒歩や自転車での利用ができるマルチユースのカーナビ。
このカーナビのユニークネスを伝えるために立ち上げたのがTOKYO ZOO PROJECTでした。
「東京に、世界最大の動物園を開園しよう。」 プロジェクトでは、「NV-U35」の走行ログ機能を活用し、 自転車の軌跡で東京に巨大な動物の絵を描いていきました。
描く動物はTwitterで募集。集まった動物を作画班が地図に描き、 地上絵として完成度の高いものから、走行班が実際に走行。 走行ログをパソコンに取りこんで、地上絵を完成させていきます。 さらに、地上絵を描いていく過程はリアルタイムにTwitterで中継。 結果、約40日かけて、全15体の動物たちが入園する動物園が完成しました。
113年間の観測史上、最も暑かった夏の東京を走ること607.67km。 直線距離にすると、東京から北は岩手、南は和歌山まで走ったことになります。 総消費カロリーは21,169kcal。走行班は皆、精悍な顔つきになっていました。
流した汗の甲斐あってか、たくさんの反響と、応援や励ましのツイート、 さらに、私の国でも描いてほしいという海外からのツイートまでいただきました。
新しいカーナビの楽しみかたを提供したTOKYO ZOO PROJECT。 複雑に入り組んだ東京の道がつくりだした動物たちは、 カーナビの広告でありながら、東京という街の広告にもなっていました。
9月3日には、全世界のサイトで今日の一番を決める "FWA(Favourite Website Awards) / Site of the Day" に 選ばれました。

CASE

Sony's car navigation system has multiple uses. It can be employed for walks or bicycle rides, not just in a car. We launched the Tokyo Zoo Project campaign to communicate its uniqueness.
The aim of the project was to create the world largest zoo in Tokyo. Using the bicycle PND of the NV-U35, we draw big geoglyphs of animals in Tokyo with a log of the ride.
What animal to draw was applied via Twitter. Illustrators draw the animals on a map and selected the ones that would make good geoglyphs. A driving team then actually made the rides to draw them. Moreover, the drawing process was broadcast in real time using Twitter. As a result, we were able to create a zoo with 15 animals in 40 days. The total length of the rides was 607.67km, in the hottest summer in Tokyo for 113 years. From Tokyo, we drove as far as Iwate prefecture in the north and Wakayama prefecture in the south. The total calorie burned was 21,169 kcal. By the end, the driving team was afraid of nothing.
Due to these efforts, we had lots of feedbacks, supports and cheering messages through Twitter. We even received requests to do similar drawings in other countries such as Korea, Brazil and Spain.
Tokyo Zoo Project was a campaign to introduce a new way of enjoying the car navigation system. The animals outlines created from Tokyo's complex roads became an ad for the city as well as one for the product.

CREDIT

CD : 岡林 和也
CW : 上島 史朗
WD : 藤野 祐加
CP : 深津 広孝
PL : 小里 玄
AE : 村上 知紀
AE : 齊田 政司

CREDIT

CD : Kazuya Okabayashi
CW : Shiro Ueshima
WD : Yuka Fujino
CP : Hirotaka Fukatsu
PL : Gen Ozato
AE : Tomonori Murakami
AE : Masashi Saida

CLIENT

Sony Marketing (Japan) Inc.

YEAR

2010

AWARD

ADFEST CYBER LOTUS 2011 / Silver
The FWA Site of the day September 03
2011 Global Best Digital Advertising Awards / Gold
Spikes Asia Advertising Festival 2011 Digital / Silver & Bronze
16th Annual Webby Awards Nominees 2012

TAG

AWARD , WEB

WORK

View All WORK

Sony Assurance Inc.

ソニー損保の医療保険 ZiPPi〈ジッピ〉

ZiPPi_2_1_s

Sogo & Seibu Co., Ltd.

西武・そごう「わたしは、私。」

sb_kiki

株式会社コスギ

Golden Bear 2016 Autumn & Winter Catalog

サムネイル画像

Back To Top