Prev
Next

"phomamori" WEB1

/

"phomamori" WEB2

/

"phomamori" WEB3

/

"phomamori" WEB4

/

"phomamori" WEB5

/

"phomamori" WEB6

/

"phomamori" WEB7

/

TITLE

"phomamori"

CASE

きっかけは、クライアントとの対話でした。「自動車保険会社として、事故が起きた時のサポートだけでなく、事故を未然に防ぐ取り組みができないだろうか」。
家族の写真がクルマの中にあると、ドライバーは安全運転を意識するといいます。 海外ではクルマ専用のフォトフレームが販売されているケースも。しかし、日本では家族の写真を持ち歩く習慣がそれほど根付いている訳ではありません。一方で日本には、千羽鶴のように大切な人に想いを込めながら折り紙を折る習慣はある。そこで、家族の写真が入ったお守り「フォまもり」を、折り紙でつくれるサイトを制作しました。
ユーザーには、ウェブカメラやPC内の写真を使って、写真とメッセージの入った台紙をプリンタで出力してもらいます。折り方も書いてあるので、台紙を折っていけば世界に一つの写真入りのお守りが完成します。作ったお守りは、運転席からよく見えるところに飾ったり、肌身離さず携帯したり。単身赴任などで遠く離れた家族には、折った画像を送ったり、FacebookやTwitterなどで共有することもできます。ローンチ後、サイトでは多くの人が折紙を作ってくださいました。そして、今日も新しい折紙が生まれています。事故を未然に防ぐこと。それは、短期的なキャンペーンではなく、長期的な視点で取り組んでいく必要があります。日本の自動車事故を少しでも減らすことに、小さな折紙が貢献できますように。

CASE

The client – a vehicle insurance company – felt that as well as providing support for those involved in traffic accidents, they should also be helping to prevent accidents.
Perhaps people might remember to drive more carefully if a family photo was displayed inside their car? In many countries, special photo frames are sold for this purpose. However, the Japanese have never really had a custom of carrying around photos of family and loved ones. A popular Japanese custom is that of making origami folded paper cranes to remember someone. Our concept was a website where people could use family photos to make origami good luck charms. "Phomamori" is a word we invented by combining "photo" with "omamori" – a popular kind of traditional charm often carried to ensure safety on the road.

The user first uploads a stored photo or takes one with a webcam. Photo and message are arranged on a background design, printed out and folded according to onscreen instructions. The result is a unique charm for carrying or displaying where it is always visible from the driving seat. People travelling or working far from home could send their charm or share designs through Facebook, Twitter, etc.
The site proved highly popular and was soon being heavily used. The client sees this as part of a long-term approach, rather than a short campaign, and we feel proud that these small origami designs are contributing to reducing the number of accidents on Japanese roads.

CREDIT

CD : 高橋 邦明
AD : 加納 彰
CW : 上島 史朗
WD : 藤川 哲
WD : 牟田神東 章悟
CP : 南 浩一
AE : 大塚 隆宏
AE : 萩原 大

CREDIT

CD : Kuniaki Takahashi
AD : Akira Kano
CW : Shiro Ueshima
WD : Tetsu Fujikawa
WD : Shogo Mutagamihigashi
CP : Koichi Minami
AE : Takahiro Otsuka
AE : Masaru Hagiwara

CLIENT

Sony Assurance Inc.

YEAR

2011

TAG

WEB

WORK

View All WORK

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

01s

RecoChoku CO., LTD.

レコチョク コーポレートサイト

rekochoku_s

Netflix

Netflix Preferred Creative Agency

Netflix_170417_s

Back To Top