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MINI CROSSOVER. “MINI but BIG. BIG but MINI” TVC

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MINI CROSSOVER. “MINI but BIG. BIG but MINI” WEB1

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MINI CROSSOVER. “MINI but BIG. BIG but MINI” WEB2

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MINI CROSSOVER. “MINI but BIG. BIG but MINI” WEB3

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MINI CROSSOVER. “MINI but BIG. BIG but MINI” Graphic

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MINI CROSSOVER. “MINI but BIG. BIG but MINI” OOH

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MINI CROSSOVER. “MINI but BIG. BIG but MINI” DM1

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MINI CROSSOVER. “MINI but BIG. BIG but MINI” DM2

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TITLE

MINI CROSSOVER. "MINI but BIG. BIG but MINI"

CASE

「MINIブランドは好きだけれど、サイズがミニだから、私向きじゃない。」という、MINI CROSSOVER.のサイズに対するパーセプションを大きく変えられる、強いキャンペーンが求められていた。そこで、日本で何よりも有名なBIG!の象徴「相撲」をモチーフにした大胆なビジュアルを制作し、フライヤーや雑誌などのプリント媒体、そして大相撲五月場所の結びの一番に懸賞旗を出稿。また、サイズ的にも世の中的にも最もBIG!な東京スカイツリー®のオープンに合わせ、東京スカイツリータウン®およびとうきょうスカイツリー駅沿線でもキャンペーンを展開した。さらに、マスの受け皿として、封筒からはみ出したように見えるDM、HTML5を活用したMINI CROSSOVER. BIG POINTも制作し、よりラショナルな機能的理解促進も図った。
狙い通り、シンプル且つ強いビジュアル、TVCMにはSNSなどで多くの反響が得られ、史上最多の試乗モニター申し込み数を獲得。またMINI CROSSOVER. BIG POINTは、Spikes Asia 2012 デジタル部門のブロンズ、WEBのAWARDサイト"CSS DESIGN AWARDS"や"AWWWARDS"などで"Site of the day"を獲得するなど、高評価を得ることができた。

CASE

The Mini Crossover was developed for people who loved the Mini concept but felt that it would be too small to meet their needs, so the focus of our campaign was to push the roominess of this new model. In Japan, nothing says "Big!" like a sumo wrestler, so we took this as our visual motif. In addition to the TV ad featuring sumo wrestlers with the Mini, we used the same striking imagery in flyers and print ads, and promoted it with a prize banner in the ring of the Grand Sumo May tournament. A big event happening in Japan at the same time was the opening of the Tokyo Skytree – the world’s tallest television tower. We tied this in with a campaign in the Skytree Town shopping and entertainment complex and in railway stations on the route to the tower. The functional, rational design of Mini Crossover was illustrated with a direct mail shot that unfolded into a capacious container, and we made extensive use of HTML5 to create an interactive web page, MINI CROSSOVER. BIG POINT. The strong, simple visuals of the TV ads created a stir on Twitter, Facebook and other social media, and Mini received their largest ever number of test drive applications. MINI CROSSOVER. BIG POINT won BRONZE SPIKE in the Digital category at Spikes Asia 2012 as well as featured as a highly rated "Site of the day" on web award sites such as CSS Design Awards and Awwwards.

CREDIT

CD:村越 豊
AD:大川 洋平
CW:淺井 勇樹
CP:菅野 悟子
AE:クリスティアン・バーロイター / 宋 泰満
/ 八木 愛子 / 田村 友香

CREDIT

CD:Yutaka Murakoshi
AD:Yohei Okawa
CW:Yuki Asai
CP:Satoko Kanno
AE:Christian Bareuther / Yasumitsu Song
AE:Aiko Yagi / AE:Yuka Tamura

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