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Tokyo Mode Gakuen  "Discipline! :KITAERU!" TVCM

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Tokyo Mode Gakuen  "Discipline! :KITAERU!" Poster

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TITLE

Tokyo Mode Gakuen "Discipline! :KITAERU!"

CASE

TVCMを中心にしたコミュニケーションで、ブランドイメージを確立してきたモード学園。ファッションの専門学校として老舗ではありますが、近年は競合校がひしめき、少子化も進む中で、これまで以上に生徒募集を強化できるクリエイティブが求められました。長年にわたり築きあげたモード学園らしいインパクトのあるビジュアル、骨太なメッセージは踏襲。加えて今年は、PRの獲得、ソーシャルでの話題醸成。そして、競合校との差別化を徹底させるために"メジャー感"を前面に打ち出すことを課題としました。
ファッション、デザイン、メイク・・・。これらモード学園を構成する要素をひとりで体現できる唯一無二のアーティストJONTE'。音楽の新しい可能性にチャレンジし続け、モード学園のターゲットである若い世代を中心に絶大な支持を集めるサカナクション。この異色の組み合わせにより、15秒のCM表現で強烈な印象を残すと共に、話題の拡散を狙いました。また、2011年から始まったダンスの義務教育化という時代背景のもと、ダンサーやダンスミュージックへの関心が高まっていることも、JONTE'×サカナクション起用の理由です。
4月10日に情報解禁になるとすぐ、1,700件以上のtweetでHOTワード入り。Yahoo!のヘッドラインをはじめ、30件以上のPR露出。ポップカルチャーサイト"ナタリー"に寄せられたコメントは633件、20:00〜24:00間のアクセスランキング1位。オンエア開始後はTwitterを中心に常時コメントが寄せられており、その内容も「モードのCMカッコ良すぎる」「モード学園CMのジョンテにみとれる」「モード学園のサカナの曲好きだ」「1日に何回もYouTubeに見に行ってしまう」等々、好意を示すものが圧倒的。かつ、「モード学園に行きたくなった」「あんな映像つくるの憧れる」「衣装とメイクが気になる」「文字のデザインが素敵」といった入学につながる興味を示すコメントも例年以上に多く見られるようになっています。
* Song not available.

CASE

Mode Gakuen, a long established fashion and design vocational college, built their brand image through innovative TV ad campaigns. Attracting new students has become more difficult due to Japan's declining population and increasing competition from other colleges, and Mode Gakuen needed an even greater creative approach to differentiate their product. Over the years, Mode Gakuen ads have carved a unique reputation for high impact visuals and powerful messages, and our brief was to take this to another level, as well as using social networks to generate publicity. We were also required to position Mode Gakuen as a major institution, in a higher league than competing colleges.
Fashion, design and makeup are three of Mode Gakuen's greatest strengths, and an artist who uniquely embodies all three is dancer, choreographer and musician JONTE'. To back JONTE's dance performance in the 15" ad, we chose Sakanaction, an eclectic band with a growing following among Mode Gakuen's youthful target segment. Such a pairing was guaranteed to generate a strong buzz of interest.
Indeed, from the moment the ad was announced on April 10, it became a hot trend on Twitter, with over 1,700 tweets. We recorded over 30 publicity exposures including Yahoo Headlines, and 633 comments put it at the top of the access rankings from 8pm through midnight on the major pop culture site Natalie. Once the ad began airing, Twitter and other social sites were flooded with comments, overwhelmingly favorable, and far more than ever before expressed strong interest in enrolling in a Mode Gakuen course.
* Song not available.

CREDIT

CD : 岡林 和也
AD : 尾幡 晋保
AD : 大川 洋平
CW : 山際 良子
PL : 藤本 勝大
CP : 餘吾 英幸
AE : 三竹 浩司
AE : 永田 唯人
AE : 松岡 径
AE : 江部 恭子

CREDIT

CD : Kazuya Okabayashi
AD : Kuniyasu Obata
AD : Yohei Okawa
CW : Ryoko Yamagiwa
PL : Katsuhiro Fujimoto
CP : Hideyuki Yogo
AE : Koji Mitake
AE : Tadahito Nagata
AE : Kei Matsuoka
AE : Kyoko Ebe

CLIENT

Mode Gakuen

YEAR

2012

TAG

GRAPHIC , TVCM

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