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TITLE

OKI COREFIDO 「複合機」篇「新基準」篇

CASE

これまで「プリンタのOKI」として認識されてきたOKIが新たに打ち出したA4複合機。競合するコピアメーカーは複合機でも徹底したコスト訴求をしている状況の中で、OKIデータが複合機選びにおける選択肢のひとつに入るためには、どうすべきか。
また、複合機の販売をきっかけに、いかにOKIデータブランド全体のシェアアップを計るか。企業の複合機選びにおけるポイントは、「コスト効率」。OKIだからこそ実現できるコスト効率は何か?それは、時間とコスト、その両方を効率化するという考え方だった。他社に先駆けた独自の5年間無償保証とメンテナンス品5年間無償提供、そして、LEDのシンプル構造による簡単メンテナンス。こうした機能とサービスにより、プリンタトラブルの不安がなくなれば、時間もコストも効率化できる。さらに、クラウドによる機能拡張も含めた将来性。
これらの特徴を「結局、これがベストの効率!」というコピーで伝えた。コストは、単に下がればいい訳ではなく、得られる成果の割合が最大になることが重要。そのための鍵は、「プリンタのOKI」が長年培ってきたメンテナンス性の高さにあった。

CASE

OKI, a name firmly associated with printers, was preparing to launch a new A4 size multifunction device. This is a market where numerous brands compete on cost, so how could we best persuade customers to select OKI Data? And how to leverage sales of this new device to increase market share for the entire OKI Data range? Companies select multifunction (copier/fax/printer/scanner) devices mostly for their cost effectiveness. When we asked ourselves what gave OKI devices the advantage here, we realized that it was their philosophy of balancing cost and service life. For example, OKI combined a unique free 5-year warranty and free 5-year parts maintenance with a simple LED construction designed for easy maintenance. OKI customers could thus expect long-term cost effectiveness with trouble-free use. And these devices are also future-proof, with cloud based function extendibility. Our tagline emphasized the way these qualities provide the most effective solution. We showed that the true cost of a device must be calculated from its performance and overall service life, not just purchase price, and here OKI Data’s unrivalled printer maintenance expertise was the key.

CREDIT

ECD : 田中 英生
CD : 村越 豊
AD : 藤谷 けい
CW : 上島 史朗 / 山際 良子
CP : 餘吾 英幸
AE : 諏訪 裕也 / 前田 晃明 / 秋本 貴紀

CREDIT

ECD : Hideo Tanaka
CD : Yutaka Murakoshi
AD : Kei Fujiya
CW : Shiro Ueshima / Ryoko Yamagiwa
CP : Hideyuki Yogo
AE : Hiroya Suwa / Teruaki Maeda / Takanori Akimoto

CLIENT

Oki Data Corporation

YEAR

2013

TAG

TVCM

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