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TITLE

MAXIM'S DE PARIS MILLE FEUILLE CUIT Logo/ Package Design

CASE

マキシム・ド・パリでは、"ナポレオンパイ"の愛称で人気の名作スイーツ「苺のミルフィーユ」の新しい焼き菓子〈ミルフィーユキュイ〉の発売にあわせて、ロゴマークとパッケージデザインを制作しました。
ミルフィーユとは「千枚の葉」を意味し、落ち葉が幾層にも「重なる」イメージをそのままビジュアルコンセプトにしました。新しい焼き菓子として贈答に好適なことからマキシムの伝統を受け継ぐスマートで新しいパッケージを提案。ロゴマークには絶妙な三重奏の味わいをシンボライズさせました。カラーは伝統的なマキシムレッドをベースにした紅白の華やかな組み合わせに。10個入り、15個入りをスマートに持ち運びしやすいように、5個入を1ユニットとして2段組、3段組をスリーブでセットする構造にしました。
ロゴや紙質の肌合い、カラーリングなど全体からの印象がマキシムの新しいイメージにふさわしいパッケージに仕上げました。

CASE

We created this new logo mark and package design for Maxim’s of Paris to accompany the launch of their mille feuille cuit dessert, a new variation on their most famous and popular product in Japan, the strawberry mille feuille. The French “mille feuille” literally means “one thousand leaves,” and our layered visual concept is based on the image of fallen leaves piled one on another.
These confections are popular as gifts, and in Japan red and white are the colors of gift giving, so we used the two colors to create a smart new package design that still utilizes the Maxim’s tradition of red. The three lines of the new logo mark symbolize the three tastes of the triple-layer confection. Each elegant box contains five individually wrapped units, and there are carrying sleeves to hold sets of two or three boxes (10 or 15 units).
Logo design, paper quality, smart coloring – everything about these packages projects an image that is image, and yet still instantly recognizable as Maxim’s.

CREDIT

AD:角 岳泰
AE:宇津木 大五

CREDIT

AD:Takeyasu Sumi
AE:Daigo Utsugi

CLIENT

MAXIM’S DE PARIS

YEAR

2013

TAG

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