Prev
Next

JADMA1

/

JADMA2

/

JADMA3

/

JADMA4

/

JADMA5

/

JADMA6

/

JADMA7

/

JADMA8

/

JADMA9

/

JADMA10

/

TITLE

ジャドマ通販研究所

CASE

日本通信販売協会=JADMA(ジャドマ)の設立30周年を期に立ち上げたキャンペーンです。 JADMAも公益社団法人になり、一般消費者にとってより身近な存在になりたいという思いと、 通販にまつわる情報をもっと一般消費者の皆さまにも知っていただきたいという思いから設立したのが
「ジャドマ通販研究所」です。
研究所の所長には、日本一有名な博士「お茶の水博士」に就任していただきました。この研究所では、通販に関する独自の調査・分析を行い、通販の利用実態報告をはじめ、通販のトラブル事例や対処方法など、さまざまな情報を発信しています。
この研究所から、通販の今を見つめ、通販の未来を考えていきます。

CASE

This campaign was to celebrate the 30th anniversary of the founding of the Japan Direct Marketing Association (JADMA). In its role as a non-profit organization, JADMA is also committed to gaining the trust of consumers and providing the general public with insights into the direct marketing industry, and to assist this mission it founded the Institute for Direct Marketing.
To promote the Institute website, we decided to employ Japan’s most beloved professor, Osamu Tezuka’s cartoon character Professor Ochanomizu, as its honorary director and public face. The Institute conducts independent surveys and analyses of the direct marketing industry, and publishes information ranging from reports on industry conditions to examples of problematic marketing behavior with suggested counter measures. The Institute is engaged in both closely informing consumers about today’s direct marketing and showing the path to the future of this industry.

CREDIT

CD / CW:高橋 邦明
AD:加納 彰
WD:牟田神東 章悟/ 段 周作
CP:南 浩一
AE:福田 卓

CREDIT

CD / CW:Kuniaki Takahashi
AD:Akira Kano
WD:Shogo Mutagamihigashi/ Shusaku Dan
CP:Koichi Minami
AE:Takashi Fukuda

CLIENT

JADMA

YEAR

2013

TAG

GRAPHIC , WEB

WORK

View All WORK

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

01s

Sony Corporation

Sony Stories

hoshinoya_s

RecoChoku CO., LTD.

レコチョク コーポレートサイト

rekochoku_s

Back To Top