Prev
Next

site_top

/

PC_site02

/

smp_site

/

aichi_dance_movie

/

gifu_dance_movie

/

TITLE

Sony Headphone Girls 47 meets EXTRA BASS

CASE

日本では、海外と違いオーバーヘッドバンド型ヘッドホンを着用する抵抗感が根強く、インナーイヤー型ヘッドホンが圧倒的に支持されています。『ヘッドホンを装着したかわいい女の子たちが、EXTRA BASSの重低音にノリノリになって踊る』という、直感的に伝わるムービーコンテンツで、オーバーヘッドバンド型ヘッドホンによる音楽視聴スタイルのさらなる普及につなげたいと考えました。

"ヘッドホン女子、ご当地アイドル、「踊ってみた」動画"という、思わず誰かに伝えたくなる要素をふんだんに盛り込んだ彼女たちのダンスムービーをYouTubeにアップ。さらに、YouTube上のダンスムービーの再生回数と連動したランキングも見られるスペシャルサイトを制作。
SNS とも連携させることで、広く情報拡散を行いました。さらに、PR 記事を活用した、NAVER 編集部まとめページも公開。最近、女の子の間で、オーバーヘッドバンド型のヘッドホンをするのが流行っているらしい......といったニュースをネット中心に生み出すことを目指しました。

結果として、Webメディアを中心に、テレビや雑誌にもとりあげられ、目標の500%以上となる、約200万回という爆発的な動画再生数を記録。YouTube 動画チャートの音楽カテゴリーでは1位を獲得(すべてのカテゴリーでは6位)。EXTRA BASS のシェアも施策前比で約250%の伸びを記録しました。

CASE

Unlike most overseas markets, there has traditionally been considerable consumer resistance in Japan to headband-type headphones, with most users strongly preferring the inner ear type. Our goal was to promote the wider use of headband models, making this style fashionable through movies featuring cute girls improvising dance moves to the deep, vibrant beat of EXTRA BASS headphones.

Our Headphone Girls, selected from all 47 prefectures of Japan, performed their dances to backdrops of typical local scenery or famous regional sights. The movies were uploaded to YouTube, and in addition we created a special site designed to make it easy to watch each girl’s dance and see how they scored in the YouTube rankings. Links to social networking sites helped further push the message, and our PR article got the site featured as an editors’ pick by the popular search portal NAVER. We are now seeing more and more reports on the web of a growing trend among young women to wear these headband-type headphones.

Thanks to exposure in web media, TV and magazines, we exceeded our goal by over 500%, with the movies garnering a massive two million and more views and topping the Japanese YouTube movie charts in the music category (number six in all categories). After this campaign, sales of the EXTRA BASS series of headband-type headphones increased by about 250%.

CREDIT

CD:村越 豊
CW:岩本 誠一
WD:牟田神東 章悟
WP:谷戸 千春
CP:深津 広孝 / 宇城 大地
AE:堀口 浩毅 / 曽根 剛

CREDIT

CD:Yutaka Murakoshi
CW:Seiichi Iwamoto
Web Director:Shogo Mutagamihigashi
Web Producer:Chiharu Yato
CP:Hirotaka Fukatsu / Daichi Ushiro
AE:Kouki Horiguchi / Tsuyoshi Sone

CLIENT

Sony Marketing (Japan) Inc.

YEAR

2013

TAG

OTHER , PROMOTION , WEB

WORK

View All WORK

RecoChoku CO., LTD.

レコチョク コーポレートサイト

rekochoku_s

Netflix

Netflix Preferred Creative Agency

Netflix_170417_s

Sony Assurance Inc.

ソニー損保の医療保険 ZiPPi〈ジッピ〉

ZiPPi_2_1_s

Back To Top