Prev
Next
bmw1

/

BMW2

/

bmw3

/

bmw4

/

bmw5

/

bmw6

/

bmw7

/

bmw8

/

TITLE

BMW Clean Diesel Users' Voices

CASE

ヨーロッパのプレミアムブランドであるBMW。そのプレミアムのゆえんとなるのが、自動車の発祥の地であるドイツで、設計され生産された輸入車である。もちろんそのドライビングプレジャーにおいては、最上級のものであることは、日本人に広く行き渡っている。
しかし、それは触れたことのない人にとっては、実感のない憶測だけのものである。BMWクリーン・ディーゼルのコミュニケーションを設計する上で、その乗り味を、どれだけ実感の伴うものにするか、に挑戦した。そして、ユーザー調査による高感度の高さに着目し、輸入プレミアムブランドにおいて日本人の起用を試みることにした。これは、親近感を獲得できる代わり、ややもするとプレミアム性を失う可能性がある。ゆえに、その表現には細心の注意を払った。インタビューでの発言を厳選し、さらに、撮影のライティングとモノクロームでの表現など身近な実感を発信しながら、プレミアム性を維持するための設計をした。

CASE

BMW is one of the world’s leading brands of premium car, designed and manufactured in the birthplace of the modern automobile, and Japanese consumers are well aware that it offers the highest levels of driving pleasure. But how to convey a real sense of that excellence to those who have never had the chance to experience it? This was our challenge in designing the communication for BMW Clean Diesel.
We had a customer satisfaction survey where Japanese BMW owners described in their own words the pleasure of driving this premium vehicle. Their words were immediate and heartfelt, but using them directly might detract a little from the brand’s premium image. To avoid this, we used carefully selected quotes presented by actors chosen to convey the desired tone, filmed in monochrome with lighting designed to enhance the feeling of both intimacy and luxury.

CREDIT

ECD:田中 英生
CD:篠田 徹
AD:藤森 潤司
CW:北田三重子
AE:丸木 理恵 / クリスティアン・バーロイター

CREDIT

ECD:Hideo Tanaka
CD:Toru Shinoda
AD:Junji Fujimori
CW:Mieko Kitada
AE:Rie Maruki / Christian Bareuther

CLIENT

BMW Japan Corp.

YEAR

2014

TAG

TVCM

WORK

View All WORK

Netflix

Netflix Preferred Creative Agency

Netflix_170417_s

Sony Assurance Inc.

ソニー損保の医療保険 ZiPPi〈ジッピ〉

ZiPPi_2_1_s

Sogo & Seibu Co., Ltd.

西武・そごう「わたしは、私。」

sb_kiki

Back To Top