Prev
Next
bmw1

/

bmw2

/

bmw3

/

bmw4

/

bmw5

/

bmw6

/

bmw7

/

bmw8

/

maga1

/

maga2

/

TITLE

NEW BMW i3

CASE

BMWに新たに生まれたサブブランド、BMW iのローンチキャンペーン。
既にモータースポーツに特化したサブブランド、Mと双璧となるような、革新的な技術を使った次世代のモビリティーの提案であるBMW i。その内容は、量産車では初となるカーボンボディーと電気駆動技術の融合、さらに生産においてもクリーンエネルギーで造り上げるというもの。我々クリエイティブは、いかにこのプロダクトの革新性を表現するかであった。
テレビCMでは、この世界が始まったビッグバンをモチーフにして、全く新しいものが生まれたことを表現。
グラフィックでは、フルカーボンファイバー製のボディーの軽量さに注目。大人二人で持ち上げられることを提示することによって革新性を現した。

CASE

This was the launch campaign for BMW i, the new BMW sub-brand. BMW’s second sub brand after the motor sports oriented BMW M, the concept behind BMW i was to create the future of mobility based on truly visionary technologies. As well as being the first ever mass-produced vehicles to combine a carbon body with an electric power train, they’re manufactured using clean energy too. Our brief was to convey the extraordinarily revolutionary nature of this new product line.
For the TV commercial, we used the image of the universe-creating Big Bang to suggest how radical BMW was being, doing something no one had ever achieved before.
For the prints ads, we focused on the incredible lightness of the BMW i carbon body, with a graphic showing two men casually lifting the whole body off its chassis.

CREDIT

ECD:田中 英生
CD:篠田 徹
AD:藤森 潤司
CW:淺井 勇樹
AE:丸木 理恵 / クリスティアン・バーロイター

CREDIT

ECD:Hideo Tanaka
CD:Toru Shinoda
AD:Junji Fujimori
CW:Yuki Asai
AE:Rie Maruki / Christian Bareuther

CLIENT

BMW Japan Corp.

YEAR

2014

TAG

GRAPHIC , TVCM

WORK

View All WORK

株式会社コスギ

Golden Bear 2016 Autumn & Winter Catalog

サムネイル画像

Sogo & Seibu Co., Ltd.

西武・そごう Advanced Mode

Sony Enterprise Co.,Ltd.

Sony Aquarium 2016

SonyAquarium2016_index

Back To Top