Prev
Next

cinemike1

/

cinemike2

/

cinemike3

/

cinemike4

/

cinemike5

/

cinemike6

/

TITLE

シネマイクポップコーン ブランディング

CASE

日本最大手の劇場チェーンTOHOシネマズと日本におけるポップコーンのNo.1メーカーのジャパンフリトレーによるコラボレーションポップコーン「シネマイク」。その「シネマイク」のロゴ、VI、パッケージ、POPなどビジュアル面でのブランドイメージの全てを担当。
「ポップコーンを通じた、より良い映画体験」というブランドプロミスを体現しつつ「ポップコーンと共に映画を楽しむ」スタイル自体の定着をも狙い、洗練されたデザインで、それを手にする人々がスタイリッシュという付加価値を得るような顔つきを目指しました。

CASE

Cine Mike popcorn is a collaboration between Toho Cinemas, Japan’s biggest cinema chain, and Japan Frito-Lay, the nation’s leading popcorn manufacturer. Our brief was to design all visual aspects of the Cine Mike brand image, covering logo through visual identity, packaging and POP. The brand promise is that buying this product will enhance your cine-going experience, and we aimed for a touch of style to make people feel fashionable as they enjoy popcorn with their movie.

CREDIT

CD: 中澤 岳央
AD: 尾幡 晋保
AE: 山中 一浩

CREDIT

CD: Takeo Nakazawa
AD: Kuniyasu Obata
AE: Kazuhiro Yamanaka

CLIENT

TOHO CINEMAS、Japan Frito-Lay

YEAR

2014

WORK

View All WORK

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

01s

RecoChoku CO., LTD.

レコチョク コーポレートサイト

rekochoku_s

Netflix

Netflix Preferred Creative Agency

Netflix_170417_s

Back To Top