Prev
Next
とちおとめ1

/

とちおとめ2

/

とちおとめ3

/

画像

/

TITLE

栃木のとちおとめ

CASE

生産量日本一を誇る栃木県産のいちご「とちおとめ」の販促キャンペーンCM。
栃木のご当地アイドルとして地元を中心に活動する「とちおとめ25」を起用し、彼女たちの元気いっぱいの姿を通してとちおとめのフレッシュなおいしさを表現しました。
とちおとめのおいしさの秘密は「甘いだけじゃない。ほんのりと酸っぱさが残る甘さ」。その魅力を表現するために「きゅんとする、甘さ」をキーコンセプトに、リズミカルな歌と躍動感あふれる映像でシンプルに表現しました。

CASE

This was a sales campaign CM for Tochiotome, the biggest selling brand of strawberries in Japan, grown in Tochigi Prefecture. Our idea was to convey the freshness and tastiness of these strawberries using the local Tochigi idol group Tochiotome 25.
The secret to Tochiotome’s popularity is the slight hint of acidity that underlies the fruit’s sweetness. The key concept for the CM was simple – we would show these sweet young girls singing and jumping about cheerfully in the countryside. The words of their song, however, are about the feeling you get of your chest tightening as you experience a powerful emotion – echoing the slight shock of tartness that makes these strawberries taste all the sweeter.

CREDIT

CW:高橋 邦明
AD:藤森 潤司
CP:餘吾 英幸
AE:宇津木 大五

CREDIT

CW:Kuniaki Takahashi
AD:Junji Fujimori
CP:Hideyuki Yogo
AE:Daigo Utsugi

CLIENT

JA TOCHIGI

YEAR

2014

TAG

PROMOTION , TVCM

WORK

View All WORK

Sony Assurance Inc.

ソニー損保の医療保険 ZiPPi〈ジッピ〉

ZiPPi_2_1_s

Sogo & Seibu Co., Ltd.

西武・そごう「わたしは、私。」

sb_kiki

株式会社コスギ

Golden Bear 2016 Autumn & Winter Catalog

サムネイル画像

Back To Top