Prev
Next
F45 1

/

F45 2

/

F45 3

/

F45 4

/

F45 5

/

F45 6

/

F45 7

/

F45 8

/

F45 9

/

BMW 10

/

TITLE

BMW Active Tourer

CASE

BMWは、プレミアムブランドである。しかし、すべてのブランドがそうであるように、プレミアム性を確立すると同時に、その領域の拡張が始まる。すでに、BMWでは、コンパクトカー領域においてMINIを傘下に収めている。さらに、昨年からは、サステイナブルな象徴としてサブブランド、BMW iを設立した。BMW本体のブランド領域も広がり続けており、横幅としてSUV車種や、クーペモデルの増加がある。

BMWアクティブ ツアラー、このモデルは
ファミリーカーとしての価格と居住性を持っており、BMWブランドの縦軸、裾野を広げるために生まれた。だから今までのターゲットユーザーから離れ、まったく新しいユーザーを発掘するためのコミュニケーションに挑戦した。たいていの場合、ブランドの真ん中から、離れれば離れるほど、 領域の定義が曖昧になる。BMWらしくないことと、BMWらしいこと。この両立に苦心した。

CASE

A recent challenge for BMW was expanding their model range while maintaining the company’s premium brand image. After first entering the compact car market with their takeover of the MINI brand, BMW expanded their product lineup with SUV and coupe models. In addition BMW launched the BMWi sub-brand, defined by sustainability, last year.

The launch of the New BMW Active Tourer further extends the BMW brand, providing high functionality at a price point targeting the family car market for the first time.

The new target users were very different from the conventional BMW buyers, so we needed to develop a new kind of communication. Our challenge was to make the BMW Active Tourer appealing to these new customers while preserving the premium image of the BMW brand. Therefore we communicated in a rather unconventional way for BMW.

CREDIT

ECD:田中 英生
CD:篠田 徹
AD:藤森 潤司
CW:淺井 勇樹
CP:川端 寿重
AE:丸木 理恵 / クリスティアン・バーロイター/ 江川 翔 / 中野 拓郎

CREDIT

ECD:Hideo Tanaka
CD:Toru Shinoda
AD:Junji Fujimori
CW:Yuki Asai
CP:Toshishige Kawabata
AE:Rie Maruki / Christian Bareuther/
Sho Egawa/ Takuro Nakano

CLIENT

BMW Japan Corp.

YEAR

2015

TAG

OTHER , TVCM

WORK

View All WORK

Sony Assurance Inc.

ソニー損保の医療保険 ZiPPi〈ジッピ〉

ZiPPi_2_1_s

Sogo & Seibu Co., Ltd.

西武・そごう「わたしは、私。」

sb_kiki

株式会社コスギ

Golden Bear 2016 Autumn & Winter Catalog

サムネイル画像

Back To Top