Prev
Next

golden bear1

/

golden bear2

/

golden bear3

/

golden bear4

/

golden bear5

/

golden bear6

/

TITLE

Golden Bear リブランディング

CASE

ゴルフ界の帝王ジャック・ニクラウスにより創始されたアパレルブランドGolden Bear。本新聞広告は、そのリブランディングを目的としたものです。新たなブランドタグライン「出かけよう、家族と この服と。」が体現しているのは、男女問わず世代を超え、いつか家族の思い出となるような服作りを目指すという姿勢です。ジャック・ニクラウス自身もゴルファーである前に、家族のことを一番に考える、家族愛に溢れた父であり夫でした。
そんな彼の想いにもう一度立ち返り、単なる服ではなく、家族の思い出を紡ぐソフトのような存在になれることを願い、本広告クリエイティブにおいても、どう家族の絆や思い出にGolden Bearの服が寄与できるか、を体現することを目指しました。

CASE

The objective of this newspaper ad for the Golden Bear line of apparel created by legendary golfer Jack Nicklaus was to publicize its rebranding with a new tagline “Clothes for when the family goes out together.” We wanted to push the idea that Golden Bear makes clothes for the whole family, clothes that will help create family memories. Jack Nicklaus has always been known as a loving husband and father who puts his family first, even above his golfing.
The copy and images developed by our creative team aimed to produce a soft focus effect, suggesting the love of family embodied by Jack Nicklaus, and conveying that Golden Bear apparel is about far more than clothes, it’s about making memories and forging family ties.

CREDIT

CD/CW: 中澤 岳央
AD: 加納 彰
CP: 宇城 大地
WD: 土肥 征爾
AE: 高柳 圭吾

CREDIT

CD/CW: Takeo Nakazawa
AD: Akira Kano
CP: Daichi Ushiro
WD: Seiji Doi
AE: Keigo Takayanagi

CLIENT

株式会社コスギ/ KOSUGI INC.

YEAR

2016

TAG

GRAPHIC , WEB

WORK

View All WORK

株式会社LIXIL

LIXIL 快適暮らし体験 住まいStudio

lixil_thumb

信濃毎日新聞社

家族のはなし2017

170921_shinano_thumb

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

01s

Back To Top