Prev
Next

kirin_nsbp_01

/

kirin_nsbp_02

/

kirin_nsbp_03

/

kirin_nsbp_04

/

kirin_nsbp_m1

/

kirin_nsbp_m2

/

kirin_nsbp_m3

/

kirin_nsbp_m4

/

kirin_nsbp_m5

/

kirin_nsbp_m6

/

TITLE

KIRIN 午後の紅茶 エスプレッソ ティーラテ 「New Smart Business Person」

CASE

「午後の紅茶」発売30周年記念商品である「エスプレッソ ティーラテ」。
エスプレッソの紅茶の深いコクと味わいは、コーヒーの替わりになる。従来、オフィスで一息入れる時に飲むものがコーヒーだったとすれば、新しい感覚を持つビジネスパーソンが飲むものが、エスプレッソ ティーラテなのではないか。そう考えて、オフィスで隣同士に座る部長と部下を対照的に描きました。撮影では、スタジオに90°横倒しのオフィス空間を制作し、CGを使わずに撮影。そうすることで、ユニークなオフィス空間が生まれ、スマートなビジネスパーソンを引き立てる、いくつもの仕掛けが完成しました。
スマートフォンで見ることを前提に作られた縦型動画コンテンツである本作は、
2017年のAD FESTのモバイル部門でブロンズを受賞し、釜山国際広告祭のブランデッドエンタテインメント部門でシルバーを受賞しました。

CASE

Espresso Tea Latte, released as part of Kirin’s Afternoon Tea Series 30th annniversary celebrations, is black tea brewed under pressure for an effect similar to espresso coffee and mixed with creamy milk. The idea was to appeal to the more adventurous tastes of the younger “smart business person” with an intriguing alternative to the tranditional coffee break.We promoted the product with a web movie featuring a young office worker and his slightly old-style superior sitting at adjacent desks. No computer graphics were used. Instead, we achieved the unique effects we wanted by rotating the studio set through 90°. We also shot in a vertical format, since the video would be mainly viewed on smartphones.
In 2017, this Frontage video won the Bronze award in the Mobile category in 2017 at ADFEST, and the Silver award in the Branded Entertainment Videos category at the Busan International Advertising Festival.

CREDIT

CD:上島史朗
AD:尾幡晋保
PL:牟田神東章悟
CW:淺井勇樹
TD:土肥征爾
CP:谷戸千春
AE:知久泰久/八矢毅

CREDIT

CD:Shiro Ueshima
AD:Kuniyasu Obata
PL:Shogo Mutagamihigashi
CW:Yuki Asai
TD:Seiji Doi
CP:Chiharu Yato
AE:Yasuhisa Chiku/Tsuyoshi Hachiya

CLIENT

キリン株式会社

YEAR

2016

TAG

WEB

WORK

View All WORK

ソニー株式会社

Sony Stories

stories_cyber_1s

株式会社ニッピコラーゲン化粧品

ニッピコラーゲン化粧品 リブランディング

nippi_th_1

FlyStation Japan

Love Flying?

FlyStation_2_th

Back To Top