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TITLE

Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

CASE

ダイワボウ情報システム株式会社は、特定のメーカーに特化しない独立系マルチベンダーで、国内外のメーカー約1,100社の商品・サービスを取り扱っています。
同社では、Cisco社のCisco Startシリーズの取り扱いを強化するにあたり、Webサイトを中心においたデジタルマーケティング活動を活性化させたいというご要望があり、弊社がコンサルティング、そして要件定義や構築、運用までトータルに担当させていただきました。
BtoBtoB商品サイトとして持つべき機能は何か、ユーザビリティやアクセシビリティの観点からどのような構成でどのような技術を採用すべきなのか。クライアントのビジネス課題からプロジェクトのゴール設定を明確にし、マーケティング活動の前線基地として有機的に活用できるWebサイトを構築いたしました。
リリース後は、オンラインアドやサイトログデータ等のデジタルプロモーション活動から得られる数値だけではなく、 こちらも弊社で制作を担当したイベント用動画を活用した 展示会等リアルイベントとの連携などO2Oの観点も加えた各KPI数値を設定し PDCA活動を行うリレーションスキームを確立しています。

CASE

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO., LTD. is one of Japan’s leading distributors of IT-related products and services procured from over 1,000 suppliers in Japan and overseas.
To strengthen their collaboration with Cisco Systems G.K. in order to sell the Cisco Start, they had requests to revitalize digital marketing activities based on website. They handled the entire project, from initial consulting and defining requirements, to construction and operation of the website.
First, they determined how the website should be constructed to provide the required B to B to B functionality, and what technologies are optimal in terms of usability and accessibility.After the KGI for the project were clarified, they created a website that is proving to be an effective front-line marketing tool.
After launch, they are setting up KPI values based on O to O such as collaboration with exhibitions and events utilizing their promotional movies while using the data of digital promotion such as online advertising and website log data, and establishing a relation schema for their PDCA cycle.

CREDIT

PM:鈴木一志
PL:土肥征爾
AE:平松和典

CREDIT

PM:Kazushi Suzuki
PL:Seiji Doi
AE:Kazunori Hiramatsu

CLIENT

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

YEAR

2017

TAG

WEB

WORK

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Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

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