Prev
Next

sony_nikkei_190423b

/

sony_robotics_1

/

sony_robotics_2

/

画像

/

TITLE

ロボティクス 新聞広告

CASE

◾️Mission

ロボティクスを軸としたブランディング

ソニーのロボティクスの思想、テクノロジー、独自性を紐解き、ロボティクスを軸としたブランディングを新聞紙面において行い、それを読んだエンジニアや将来エンジニアを目指す学生に対し、ソニーという企業への魅力を感じてもらうことが狙いでした。


◾️Idea

aibo開発ストーリーからソニーのロボティクスの魅力を紐解く

実際のaibo開発ストーリーから、ソニーのエンジニアたちの思い、長年、培ってきた確かな技術資産、人的資産、そしてソニーならではの企業カルチャーなどを紐解くことで、ソニーのロボティクスの独自性や魅力を紐解きました。また、ビジュアルでは、新聞広告における最初のアイキャッチを意識し、大胆にトリミングしたaiboの表情をメインビジュアルとしました。


◾️Result

クライアントからも高評価

制作期間が通常の新聞広告制作に比べ、短い期間での制作だったのですが、スムーズな提案と進行により、無事、入稿を間に合わせることができました。結果的にクライアントからもそのスピードとクオリティの両方でご評価を頂き、エンジニア経験者採用にも貢献した新聞広告となりました。

CASE

◾️Mission

Branding centered on robotics

A newspaper advert aimed at engineers and engineering students, to promote the appeal of a career at Sony. The copy described Sony’s ideas, technologies and originality in the field of robotics.


◾️Idea

Promote Sony robotics with the story of aibo development

Using the story of the aibo and its development engineers, we illustrated both Sony’s unique corporate culture and the appeal of working in its famous robotics division. A deeply cropped close-up of aibo’s face provided visual impact to catch reader attention.


◾️Result

A satisfied client

Even though there was less time than usual for a newspaper ad, both proposal and work went smoothly and we were able to deliver by the deadline. The client commented on the speed and quality of our production, which was very effective in recruiting experienced engineers.

CREDIT

ECD:島田浩太郎
CD・C:中澤岳央
PCD・AD:尾幡普保
AE:田重田有作

CREDIT

ECD:Kotaro Shimada
CD・C:Takeo Nakazawa
PCD・AD:Kuniyasu Obata
AE:Yusaku Tajuta

CLIENT

ソニー株式会社

YEAR

2019

TAG

GRAPHIC

WORK

View All WORK

ソニー株式会社

ロボティクス 新聞広告

sony_nikkei_190423b_th

ソニー株式会社

Sony Stories

stories_4_th2

WOONGJIN COWAY CO., LTD.

AIRMEGA

airmaga_th

Back To Top